Náš príbeh

Martina a Matúš - karikatúra

Náš príbeh

Moje meno je Martina a som zakladateľkou kozmetickej značky Navia. Po skončení strednej školy som sa rozhodla pre štúdium na lekárskej fakulte v Košiciach. Neskôr pokračovalo moje štúdium v oblasti chémie a do dnešného dňa pokračuje v treťom stupni vzdelávania.

Som veľmi rada, že som z tohto štúdia vyťažila to najlepšie a aplikovala to do praxe. Práve pri práci v chemickom laboratóriu sa často stretávam s nebezpečnými látkami. Ľudia však nevedomky a dobrovoľne prichádzajú denne do kontaktu s takýmito látkami prostredníctvom kozmetiky, potravín, farbeného oblečenia, čistiacich prostriedkov v domácnosti...

Rozhodla som sa obmedziť to aspoň tam, kde sa dá. Paradoxom teda je, že práve chémia ma priviedla k výrobe "nechemických" produktov.

Milujem svoju prácu, a myslím, že len keď má človek svoju prácu rád, robí ju dobre a kvalitne. Navyše som našla veľkú podporu nielen v rodine a priateľoch, ale najmä v manželovi Matúšovi. Spolu tak tvoríme kreatívny tím a snažíme sa ľuďom ukázať, že aj na Slovensku sa dá vytvoriť kvalitná kozmetika. Bonusom je pre nás spoločne strávený čas s hmatateľným výsledkom.

V súčasnosti už je nás v tíme viac a prevádzkujeme výrobňu kozmetiky vlastnej značky NAVIA. Našou snahou je vytvoriť produkty s jednoduchým zložením, ale vysokým obsahom prírodných účinných látok, ktoré by prirodzene podporili funkciu pokožky. Preto aj názov NAVIA je odvodený z latinského výrazu „SILA PRÍRODY“, čo vystihuje myšlienku našej práce.

Okrem toho sme do viacerých našich výrobkov zakomponovali aj esenciálne oleje s pozitívnym účinkom na organizmus, keďže sa už dlhší čas venujem forme alternatívnej medicíny – Aromaterapii, z ktorej som získala aj certifikát.

aromaterapia
Prečo práve prírodná kozmetika?

Ľudia sa pomaly vracajú späť k prírode, no podľa môjho názoru v tomto máme stále veľké medzery a necháme sa zlákať reklamou, pekným obalom či nízkou cenou. Výber je naozaj veľký a je len na zákazníkovi, ktoré produkty uprednostní. Musím uznať, že dnes to má zákazník veľmi ťažké. Mnohí si vyberajú kozmetiku podľa obalu, sľubovaných účinkov, žiarivej farby či neodolateľnej vône. Máme na výber veľké množstvo výrobkov, vôní a farieb. Takáto kozmetika často obsahuje ropné produkty, emulgátory, farbivá, konzervanty či parfumy. To pre telo nie sú prirodzené látky a môžu spôsobovať alergie, podráždenie kože a slizníc či ekzémy.

Prírodná kozmetika nezaťažuje pokožku a nebráni jej v prirodzenej funkcii, práve naopak. Slová ako napr. „prírodné, BIO, organické“ sa však často používajú ako účinný marketingový ťah, preto je podľa mňa najdôležitejšie poriadne si pozrieť zloženie. Len tam sa dozvieme, čo skutočne kupujeme. Nedá sa úplne zbaviť syntetických látok okolo nás, ale takáto kozmetika nám môže pomôcť aspoň časť z toho obmedziť.

Ing. Martina Dudová